Sunday, May 17, 2009

betapa diri ini kerdil

pertama sekali aku ingin ucapkan selamat kembali kepada pelajar kuis..selamat berjuang kembali di medan ilmu..pasti kalian sudah tau tentang keputusan peperiksaan masing-masing termasuk diriku ini...oh! tidak lupa kepada pelajar baru..ahlan wasahlan wamarhaban ke kuis..aku sebagai salah seorang faci amat bertuah bertemu dengan kalian semua bersama-sama berkongsi pengalaman sebagai pelajar senior (seniorla sangat baru setahun kat sini he3 tp ada rasa banggala sikit). berpatah balik ke main point yang ingin aku luahkan disini..aku baru sedar betapa diri ini kerdil apabila melihat keputusan ku baru-baru ini...rasa gembira mendengar ramai rakan yang naik pointernya,aku?????????sedih2 turun la sikit tapi alhamdulillah masih dekan..hampir setengah hari aku mendiamkan diri semalam memikirkan tentang resultku...setelah diri ini memikirkan kembali tentang hikmah2 yang tersembunyi baru aku sedar tidak sempurna seorang manusia selalu gembira sahaja tanpa ada kesedihan sekalipun...mungkin ALLAH suruh diri bersyukur dengan apa yang aku ada...apa yangn aku fikkir adalah mungkin ramai lagi yang dapat lebih bawah pointer dari aku dan mungkin ada ramai lagi yang gagal....apa yang kuharap doakanlah diri ini agar terus berjuang dimedan jihad danm bangkit untuk tegakkan kalimh-NYA di muka bumi ini...untuk sahabat terima kasih menjadi tiangku untukku bersandar dari terus rebah dan memaut tanganku untuk bangkit semula.......